Balatoni nyaralás

2019.07.20

~ Július 8. ~

Délelőtt 10 óra van. Párommal és egy 12 éves gyerekkel megbeszéltük, hogy 11 körül találkozunk a Deák Ferenc téren, s majd onnan együtt megyünk a Déli pályaudvarra a vonatállomáshoz. Összesen 6-an utazunk le a Balatonra, Párommal és barátainkkal. Mi 3-an vonatozunk, ők pedig autóval jönnek le, hiszen az autó 5 személyes. A bőröndöket viszont ők fogják lehozni a Balatonra, hogy kényelmesen utazhassunk, és ne okozzon nekünk gondot a bőrönd. Őszintén szólva nagyon örültem ennek a felajánlásnak, és természetesen el is fogadtuk. Negyed 12-kor már a Déli pályaudvaron voltunk, és mentünk a vasútállomásra, a pénztárhoz megvenni a jegyeket. Amint odaértünk konkrétan sokkot kaptunk... Kígyózó sorok, rengeteg ember. Várható volt, nyár van, és aki ilyenkor teheti elutazik. Mikor beálltunk a sorba, kilátástalannak tűnt, hogy mikor végzünk, vajon elérjük-e a vonatot. Nem telt bele kb. 15-20 perc és már mi következtünk, és meg is vettük a jegyeket. Megkerestük a nekünk megfelelő vágányt és felszálltunk a vonatra. Indulásig volt még legalább 20 percünk, szóval addig is elütöttük az időt, hiszen a hátizsákomba direkt bekészítettem egy UNO kártyát, hogy ne unatkozzunk a másfél órás vonatúton. Mondanom se kell, szinte az egész utat végig játszottuk, talán az utolsó 20-30 percben hagytuk abba, mert már izgatottak voltunk, hogy mikor érünk már le. Mindannyian néztük a telefonunkon a térképet, hogy épp merre járunk, mi következik, mikor látjuk meg a Balatont stb

A szállásunkat 2-től tudtuk elfoglalni, és mi kb. 2 után néhány perccel értünk oda Balatonszabadira. Amikor leértünk, konkrétan tátva maradt a szánk. Ahol lefoglaltuk a szállásunkat, nem adta vissza azt amit élőben ott láttunk. 2 emeletes vendégház, tágas, szépen berendezett nappalival, 3 szobával, konyhával ami teljesen fel volt szerelve. A fürdőszoba is szép volt, viszonylag nagy zuhanyzóval.

Miután kipakolták a többiek a kocsiból a bőröndöket, kiválasztottuk a szobáinkat, hogy ki hol aludjon, utána el mentek a többiek bevásárolni a főbb alapanyagokat, ami kell egy háztartásba. Én és a másik leány gyermek maradtunk "otthon" s amíg ők vásároltak, mi elkezdtünk kipakolni a bőröndökből.

Az időjárás sajnos nem éppen úgy alakult, ahogy vártuk ezért a mai napon nem tudtunk lemenni a strandra, hogy fürödhessünk a Balatonba.  Nagy bevásárlás után mindenfélével elütöttük az időnket, társasoztunk, játszottunk, beszélgettünk, felfedeztük a konyhát, hogy mi hogy működik, és gondolgodhattunk mit együnk vacsorára. :)

Közös döntés alapján arra jutottunk, hogy ma virslit fogunk vacsorázni, uborkával, paprikával, paradicsommal, mustárral, majonézzel, ki amit szeret. :)

Nagyon ízlésesen lett tálalva. :)

~ Július 9. ~

Elérkezett a 2. nap. Reggel 8 óra van. Beállítottuk az ébresztőnket, hogy ne aludjunk sokáig, és mindenre legyen időnk. Mai nap lemegyünk a Balatonra strandolni, természetesen ha nem lesz jéghideg a víz. Reggeli rutinom első lépése a kávé. Kávé nélkül nem kezdem el a reggelt soha! Sokak szerint éhgyomorra nem jó a kávé, de én nálam ez épp fordítva van. Miután mindenki más is felkelt, utána még jött a közös reggeli, ami nekem és Páromnak gabonapehely volt, hiszen az a kedvencem.
1 óra elteltével 10-fél 11 körül elkezdtünk összepakolni a hátizsákokba.Törülközők, fürdőruha, búvárszemüveg, naptej, matracok, úszógumi, strandlabda és ami még kell.  A szállásunktól a Balaton kb 4 km-re volt, szóval kocsival mentünk. :) Az út nem volt több, mint 10-15 perc. Addig zenét hallgattunk, beszélgettünk, míg meg nem érkeztünk. Az idő nagyon kellemes volt, sütött a nap, és messziről láttuk, hogy már vannak jó páran a Balatonban, szóval a víz sem lehet annyira hideg. (vagy csak sok az "elvetemült") ;)
Kerestünk egy olyan helyet, ahol fel tudjuk állítani a sátrunkat, és fontos szempont volt, hogy közel legyünk a vízhez, ha majd kijövünk és fáznánk, hamar oda tudjuk rohanni a törülközőinkhez. Mikor felállítottuk a sátrat, mindenki elment átöltözni, majd kezdetét vette a fürdés! :) ;)

A víz hőmérséklete első benyomásra igen hideg volt, de 10 perc után már meg lehetett szokni. Nálam ez úgy néz ki, hogy percenként megyek le a lépcsőn 1-1 lépcsőfokot, míg lassan teljesen elérek a homokos részre, és ott pedig nagyon lassan megyek beljebb és beljebb, míg végül párommal 3-ra egyszerre belemerülünk nagy kiabálások közepette :D

Nagy strandolás, pancsolás, ugrálás, birkózás, úszás közepette mindenki elég hamar megéhezett, és már épp ebéd időnél jártunk, szóval kijöttünk a vízből, megtörölköztünk, napoztunk egy keveset, majd mentünk ebédelni ott a strandon az egyik helyre. Mikor mindenki kiválasztotta mit kér, leadtuk a rendelést, majd ki is fizettük, és kaptunk egy kis szerkezetet, ami rezegni fog, ha elkészült az ebéd. Én hekket rendeltem hasábburgonyával. Párom gyros tálat, a többiek közül, van aki lángost, bolognait és pörköltet galuskával.  Rakok fel ide nektek képeket, hogy meg tudjátok nézni, ne kelljen csak elképzelni. Ha balatonon jártok, ezt a helyet nagyon ajánlom mindenkinek. Ez a Szabadin található.

20190709_125707.jpg  20190709_125952.jpg

Ebéd után sajnos az idő elromlott, és hűvös lett, beborult s elkezdett a szél is fújni. Nem tudtunk már fürdeni a Balatonban, ezért szép lassan összeszedelőzködtünk, lebontottuk a sátrat, és hazamentünk. Hazaérve a szél kicsit elcsendesedett, ezért kimentünk a ház elé, s elkezdtünk tollas labdázni párokba rendeződve. Nagyon jól szórakoztunk, nagyokat nevettünk. Pár óra elteltével ránk esteledett, ezért bementünk a házba, s leültünk a nappaliba tv-t nézni. Van aki kártyázott, van aki mesét nézett. Vacsorára szendvicseket készítettünk, s azt ettük.

~ Július 10. ~

Következő napra ébredtünk.  Az idő nem javult egy éjszaka alatt, ezért a strandolás ma elmarad. Városnézés van tervben. Egész pontosan Siófokra fogunk elmenni, ahol megtekintjük a híres Fordított házat.

Ha nem voltatok még itt, akkor feltétlen menjetek el, a belépő ár érték arányban megfelelő, és érdekes élményekkel lesztek gazdagabbak. Miután megérkeztünk, már akkor elfogott engem egy furcsa érzés. Interneten azt olvastam akinek egyensúlyzavara van az ne menjen be. Hát... Nekem pont ez a betegségem van, de nem igazán érdekelt, mert úgy voltam vele, tuti nem lesz semmi bajom. Milyen furcsát érezhetnék?
Amint beléptem a házba, mindent megértettem, amit az interneten olvastam. Komolyan mondom, mintha részeg lettem volna bent a házban végig. Nagyon furcsa érzés volt, és szédültem rendesen, de nem ijedtem meg, egyszerűen csak vicces volt számomra ez az érzés. Maga a talajzat sem volt egyenes, hanem az egész ház ferdén volt kialakítva, és emiatt volt érezhető szerintem ez a szédülés érzet.

Meglepő volt, hiszen többiek közül csak nekem és a gyermekek édesanyjának volt ez a szédülés, senki másnak semmi baja nem volt, a gyerekek végig rohangáltak a házban, párom sem érzett semmit, és a gyerekek apukájának sem volt semmi baja. Sőt.! Mindvégig rajtunk nevettek, hogy folyamatosan kapaszkodtunk egymásba, mintha félnénk, hogy elesünk. Pár óra elteltével már kijöttünk a házból és mentünk a kocsi felé.

Kocsiba beszállva, megbeszéltük, hogy elmegyünk bevásárolni, amik otthon fogyóeszközök, és utána pedig elmegyünk ebédelni, mert már mindenki elég éhes. Siófokon tudunk egy nagyon jó helyet, hiszen mi párommal 3 évvel ezelőtt is itt nyaraltunk Siófokon. Kiismertük a helyet és tudjuk, hol árulnak isteni finomakat, megfizethető áron.

Nagy bevásárlás megtörténte után, már mentünk is arra a helyre, amit mi szeretünk. Odaérve, leültünk egy hatos asztalhoz, majd vártuk a pincért, hogy kihozza az étlapokat. Párom narancslevet kért, míg én vilmoskörtét. Néhány perc elteltével a pincér ki is hozta a narancslevet és 1 röviditalt, amibe vilmoskörte pálinka volt. :D Teljesen félreértettük egymást, hisz én roston üdítőt kértem, de mivel ezt nem mondtam, a pincér azt hihette, hogy a pálinkára gondolok. Közöltem, hogy én ezt nem fogom meginni, és szeretném, ha törölnék ezt a rendelésemet, és hozzanak ki nekem rostos őszibarack üdítőt.
Nemsokkal később a srác kihozta amit eredetileg kértem, majd mondta, hogy sztornózva lett a 2000 ft értékű pálinka.
Választottunk ebédet, és leadtuk a rendelésünket. Én Hawai csirkét kértem, kukoricás rizzsel és kovászos uborkával, míg párom rántott csirkemellet hasábburgonyával és tartármártással. Többiek is nagyon finomakat választottak.

67394892_397523230920464_7518291100042264576_n.jpg    67198506_718702635243592_9057927585920450560_n.jpg

A kiadós ebéd után, egy kis városnézés vette kezdetét. A gyerekek fel szerettek volna ülni Siófokon található óriáskerékre, ezért mindannyian felültünk rá, hiszen meghívtak minket. Köszönettel elfogadtuk, majd megvettük a jegyeket, és már álltunk is be a sorba. Pár perc után már szálltunk i be a kabinokra, ami pont 6 személyes volt. A kilátás egyszerűen hihetetlen és lélegzetelállító volt, hiszen beláttuk az egész Balatont, és a tájat. Mindenki tátott szájjal nézte a csodás panorámát. 15 percnyi óriáskerekezés után kiszálltunk, s hazafelé vettük az irányt.

Estefelé otthon még kimentünk tollasozni, ahogy szoktunk, és míg mi játszottunk, addig a férfiak grilleztek kolbászt meg virslit. (Jó munkamegosztás)
Mikor elkészült a finom vacsora, összegyűltünk az asztalnál, és jóízűen elfogyasztottuk a sült kolbászt és a sült virslit, paradicsommal paprikával, és van aki majonézzel ette, és van aki mustárral.

~ Július 11. ~

Szép jó reggelt! Délelőtt 9 óra van, az idő kint gyönyörű, hiszen süt a nap, csiripelnek a madarak, és végre meleg van! :) Vagyis ez azt jelenti, hogy írány a strand! Mai nap nem délelőtt fogunk kimenni, hanem dél körül, hiszen eléggé lehűlt a Balaton vize, szóval hagyunk még neki időt, hogy a nap kicsit felmelegítse. Addig is kávézunk, és reggelizünk. Hiszen a reggeli a nap legfontosabb étkezése.

Mivel hoztunk le kapszulás kávéfőzőt, ezért abból készítünk kávét. Az én személyes  kedvencem a cortado kávé, amiben van minimális tej is. A kávégép pedig a Nescafe Dolce Gusto nevet viseli. Nekünk bevált és a mai napig nagy kedvenc a mindennapokban. Reggelire sonkás szendvicset ettem, uborkával és teával.

Most pedig jöhet az édes semmittevés. Egy kis játék, kártyázás, pihenés, majd bepakolás a hátizsákokba, amiket vinni fogunk a strandra. Pár óra elteltével már a kocsiba ültünk, és elindultunk. Út közben egy kis zenehallgatás, énekelgetés, nevetgélés, majd megérkezés a strandra. 12 óra körül van, ezért itt az ebédidő. Mai nap szendvicseket hoztunk, ezért fürdés előtt eszünk 1-1 szendvicset, majd mehetünk a vízbe.

Nagy fürdőzés vette kezdetét!

Kb. este 7-ig kint voltunk a strandon, többször bementünk a vízbe, és néha napoztunk is.  Nagyon elfáradt mindenki szóval 7 után nemsokkal elkezdtünk összepakolni, a fiúk szétszedték a sátrat, majd hazaindultunk.
Este következett egy kis kártya party, és koktélozás, borozgatás. Megnéztünk egy filmet, majd éjfél, fél 1 körül mindenki ment aludni.

~ Július 12. ~

Reggel 9 fél 10 van. Az időjárás alapján ma nem megyünk sehova, hiszen hideg van, esik az eső, fúj a szél. Ha találnánk valami beltéri programot, akkor el tudnánk menni.
Nagy keresgélések közepette rájöttünk, hogy szinte mellettünk van a Galérius Élményfürdő. Bedobtuk az ötletet a többieknek, és mivel mindenkinek nagyon tetszett, ezért ismételten a bepakolás és a készülődés vette kezdetét. Természetesen előtte mindenki kávézott, és reggeliztünk is.

Kis idő múlva, mikor már odaértünk és leparkoltunk, odamentünk, és beálltunk a hatalmas tömeg mögé. Kígyózó sor llt, szóval gondoltuk magunkba elleszünk itt egy darabig, de nem baj, megéri.
Kaptunk egy olyan információt, hogy telt ház van, és csak akkor engednek be, ha valaki kijön az élményfürdőből. Nagyon szomorúak lettünk, és sajnos hátat fordítottunk a sornak, és lesétáltunk a Balaton partra. A gyerekek elég bolondok voltak, és nekivetkőztek, majd megmártóztak a vízbe. Mi addig néztük őket, és a szép tájat. Nem sokkal később tényleg melegebb lett az idő, ezért rávettük magunkat, hogy megmártózzunk mi is. Párom nem lelkesült az ötletért, ezért ő kint is maradt a padnál. Én derékig mentem bele, és ott megálltam, mert valóban elég hűvös volt a víz. Ott még szóláncot játszottunk egy darabig, majd kijöttünk, és a fiúk elmentek nekünk ennivalóért, mert éhesek lettünk. Van aki palacsintát evett, párom lángost, a gyerekek hamburgert, míg a szülők szintén lángost.

Evés után összeszedtük magunkat, és hazaindultunk.